Het moment waarop je kan inspelen om e-mails te versturen!


email-824310_1920

Deze blogpost is een kopie van de nieuwsbrief die op 10/09/2017 is verstuurd naar onze abonnees.  Elke week versturen we een praktische tip om beter te scoren online.  Ook abonnee worden? Vorige week, ging de nieuwsbrief over het moment waarop je kan inspelen om e-mails te versturen.

>> Schrijf je hier in ‘gratis online marketing tips

E-mail is en blijft een van de meest efficiënte manieren om mensen te bereiken op het internet.  Deze week draait het rond het moment waarop je kan inspelen om e-mails te versturen! Uiteraard moet je niet alle momenten kiezen en sommige zullen ook niet van toepassingen zijn voor jouw zaak.   Maar je kan er zeker een paar selecteren die je kan gebruiken om je (oude) klanten terug te contacteren.  Je zal merken dat je er zeker reactie op krijgt,  mogelijks na de eerste nieuwsbrief, mogelijks na een paar of via mensen die langskomen in de winkel of op kantoor.

e-mails te versturen
Daar gaan we (lijst is niet alfabetisch of volgens thema, het is aan jou om er een aantal zaken uit te nemen). Het moment waarop je kan inspelen om e-mails te versturen, is verschillend van moment tot moment. Er is altijd wel thema die je kan gebruiken om e-mails te sturen.

  • Promoties
  • Pasen – altijd een start van het mooie weer en acties
  • Jaarlijks verlof –  informeer je klanten dat je met verlof gaat
  • Beurzen – sta je op een beurs, laat het je klanten weten
  • Nieuw product
  • Sponsoring – haal meer uit je sponsoring door je klanten te informeren
  • Opendeurdag
  • Solden – 2x per jaar kan je hier mensen mee naar je winkel halen
  • Verjaardag
  • Dank u – bedank klanten voor hun vertrouwen
  • Nieuwjaarswensen
  • Vaderdag
  • Valentijn
  • Sociale inzet – heb je een sociaal project? vertel er kort iets over
  • Promotie social media – maak promo voor jouw Facebookpagina (best wel met wat inhoudelijk nieuws)
  • In de pers – pers halen is altijd fijn, deel het met klanten (voor diegene die geen kranten lezen)
  • Feedback  – vraag feedback aan klanten
  • Reviews
  • Award – heb je een award of prijs gewonnen?  wees fier en vertel het aan klanten
  • Nieuw adres – evident
  • X jaar klant – bedank klanten dat ze al x jaar klant zijn en geef hen een attentie
  • Meest populaire producten
  • Lente
  • Dag van de …  – er zijn belachelijk veel dagen van..  misschien is er wel een die past bij jouw zaak
  • Kerst
  • Klantenkaart
  • Nieuw personeel – stel ze voor
  • Sectorinformatie
  • Overheidsinfo  – subsidies?  Nieuwe wetgeving?  Geef vertrouwen
  • Halloween
  • Ecologisch project  – deel het met klanten
  • Nieuwe website
  • Tijdelijke promotie  – misschien enkel voor klanten of abonnees?
  • Nieuwe vestiging / winkel
  • Rechtzetting – liep er iets mis?  Zet het recht in de nieuwsbrief
  • Enquête
  • Demo of test – nodig mensen uit om een product te komen testen
  • Moederdag
  • Uitverkoop
  • Grote vakantie

Heb je er een paar aangekruist?  Mooi,  dan kan je van start.   De eerste keer is het iets meer werk, maar de volgende mailings kan je veel zaken opnieuw gebruiken.    Je zal merken dat veel klanten tevreden zijn dat ze iets van je horen. Het moment waarop je kan inspelen om e-mails te versturen hoef je dus zeker niet verder te zoeken.

Veel succes!

1 2 3 93