E-mailmarketing: Vijf redenen om jouw klanten te mailen


man-1351317_1280

Deze blogpost is een kopie van de nieuwsbrief die op 04/08/2017 is verstuurd naar onze abonnees.  Elke week versturen we een praktische tip om beter te scoren online.  Ook abonnee  worden?

>>> Schrijf je hier in ‘gratis online marketing tips



Deze week geef ik je 5 redenen om in te zetten op e-mailmarketing.
Vreemd genoeg gebruikt nog maar een deel van ondernemers dit kanaal.
En dat is jammer! Want het werkt heel goed!

Logisch ook, want e-mailmarketing heeft als voordelen …

1.  Je hebt al de contacten

Bij Google en Facebook ga je op zoek naar contacten of potentiële klanten. Bij e-mailmarketing heb je die al op jouw computer of in de klantenfile! Gemakkelijk!

2. Je bent baas over de contacten

Uiteraard zijn er regels qua e-mailmarketing (spam of gewoon beleefdheid), maar jij beslist zelf wat je zal mailen en wanneer. Niet Google of Facebook die de spelregels kunnen veranderen.  Het zijn JOUW contacten!

e-mailmarketing

3. Je kan ook persoonlijker gaan

Bovenaan deze nieuwsbrief staat jouw naam. Waarom? Omdat ik die ken en omdat jij dit leuker vindt dan een onpersoonlijke aanspreking.

4. Je betaalt geen mediakosten

E-mailmarketing is qua mediakost gratis, je hoeft dus geen advertentiebudget te voorzien. Uiteraard kost het wel iets als je een grotere lijst wil gebruiken (bij Mailchimp vanaf 2.000).

5. Jouw contacten kennen jou

Er is dus al een stuk vertrouwen opgebouwd, om het wat technischer uit te drukken ‘ze zitten al een stuk verder in de sales funnel’. Dat zal er voor zorgen dat je een betere feedback zal krijgen.

Dus waar wacht je op? Heb je binnenkort een actie? Een nieuw artikel?
Trek de lijst uit jouw klantenbestand en doe de test.

Share :
Related Posts

Leave Your Comment

la meilleure médecine pour ibs http://belgiquepharmacie.be/ les lentilles de contact sur ordonnance à bas prix