Valentijn bij bedrijven: Waar het hart vol van is, loopt de mond van over


hearts

Ja hoor, volgende week dinsdag is het terug zover, de dag van de liefde komt eraan! Voor verliefde koppels de mooiste, voor singles de meest hatelijke dag van het jaar. Op valentijn draait het erom, om jouw liefde voor iemand, extra in de verf te zetten. Maar ook voor
bedrijven is
Valentijnsdag een kans om op een goed blaadje te staan. Je kan als bedrijf hierop inspelen op 3 verschillende manieren.

Enerzijds kan je jouw producten/diensten dat personen aan elkaar kunnen geven voor Valentijn extra benadrukken. Anderzijds kan je ook zelf je liefde verklaren aan jouw (potentiële) klanten. Het voordeel hiervan is dat je ook singles aantrekt en hun ddonations-1041971_960_720ag heel wat rooskleuriger maakt.

Een derde manier is een sponsoring of schenking aan een organisatie of goed doel doneren. Deze manier geeft het bedrijf een goed en aantrekkelijk imago. Nadat je de schenking hebt volbracht, kan je deze actie op social media delen. Zo zien verschillende mensen dat je als bedrijf niet enkel aan jezelf denkt, maar ook aan anderen. Dit zal dubbel zo hard worden geapprecieerd op de dag van de liefde.

In the name of love

Zoals het al in de tweede alinea is aangehaald, kan je ook je liefde verklaren aan je klanten. Dit kan je op veel verschillende manieren doen: Je kan bijvoorbeeld een promotie met een kortingsbon, een cadeautje of een wedstrijd lanceren.

Deze actie kan je dan op social media delen, in je zoekmachine advertenties communiceren en of via een persoonlijke mail. De bedoeling van deze actie is dat het een stunt is, mensen moeten het gevoel krijgen dat ze dit echt niet mogen missen Deze stunt hoeft zeker niet enkel bij producten die als geschenk kunnen dienen, maar ook bij diensten/producten die ze zelf willen of nodig hebben.

Denk bijvoorbeeld maar aan een isolatiebedrijf, hier denken mensen zeker niet aan op valentijn. Maar stel dat je enkel op die dag een korting geeft wanneer mensen een offerte aanvragen of een bestelling plaatsen. Mensen die bouwen of verbouwen kunnen door de actie op deze dag de knoop doorhakken om toch voor jou te kiezen. Wie zei er dat Valentijnsdag niet interessant kon zijn? 😉

Ook in de B2B wereld kan je op deze liefdevolle dag inspelen. Hier kan je ook met een stunt van de dag werken, maar die zal je dan bijvoorbeeld niet op Facebook of Instagram delen. De nog persoonlijkere aanpak zal meer wonderen verrichten.

(Valentijn) Liefde doet kopen

Naast de liefde voor je klanten te tonen, kan je ook mensen overtuigen om iets voor hun geliefde te kopen. Laat ons heel eerlijk zijn, elke vrouw droomt stiekem van een kleine attentie op die dag. De druk op mannen hun schouders is dan ook iets zwaarder dan op de vrouwen. gift-687265_960_720Maar ook mannen worden graag in de bloemetjes gezet. Mensen willen vooral hun geliefde niet teleurstellen op die dag en zullen al dan niet “verplicht” een cadeautje kopen.

Mensen die op de valreep nog een cadeautje willen kopen, zijn meestal mensen die geen enkel idee hebben wat te kopen. Om deze mensen aan te trekken kan je op social media inspelen, maar ook zeker op de zoekmachine advertenties en via mail. Als je producten of diensten verkoopt/levert waar mensen niet uit zichzelf aan denken om als cadeau te geven, moet je hen zélf zoeken.

Waar het hart van vol is…

Het grote voordeel aan deze dag van de liefde is de return die je voor jouw werk kan krijgen. Hierbij wordt niet enkel de omzet bedoeld, maar ook de gratis reclame. Als je kan uitpakken met een actie dat mensen niet kunnen weerstaan en dan nog eens boven hun verwachtingen, een uitstekende service levert, zal dit niet onopgemerkt blijven.

…Loopt de mond van over.

Mensen die zo verrast en tevreden zijn, zullen hierover spreken. Enerzijds kunnen ze dit op social media doen en bereik je heel wat mensen in 1 keer. Anderzijds doen ze dit offline tegen hun dichte vrienden en kennissen. Beide manieren hebben zo hun voordelen, als jouw dichte vrienden of familie jou iets aanbevelen ga je sneller overtuigd zijn om het ook te proberen.

Op social media gratis reclame krijgen, zorgt voor een grotere merkbekendheid. Mensen zullen misschien niet onmiddellijk overtuigd zijn, maar wel jouw naam gezien hebben en onthouden. In het beste geval doen ze beide manieren.

Geen tijd om jouw online marketing te verzorgen? Wij nemen het graag van jou over, ontdek onze diensten.

Meer blogberichten lezen?

 

Share :
Related Posts

Leave Your Comment

la meilleure médecine pour ibs http://belgiquepharmacie.be/ les lentilles de contact sur ordonnance à bas prix