Remarketing is een adverteer methode waarbij je als doelgroep mensen neemt, die je site, of bepaalde pagina’s, hebben bezocht.

Welke soort bezoeker van de site targeten?

Je hoeft bij remarketing niet iedere site bezoeker te viseren en blijven achtervolgen, want soms zijn er gewoon bezoekers die nooit interesse zullen hebben. Maar je kan het natuurlijk wel. Het is belangrijk om op voorhand na te denken welke soort personen je zou willen targeten.

Wil je iedereen bereiken of slechts een bepaald deel van jouw pagina bezoekers? Je kan bijvoorbeeld mensen targeten die op jouw site zijn geweest, maar nog geen conversie hebben uitgevoerd. Je kan ook dieper op dit onderdeel ingaan door bijvoorbeeld remarketing campagnes te bouwen rond bepaalde productpagina’s die bezocht moeten geweest zijn.

Je kan ook een stapje verder gaan dan enkel bepaalde pagina’s bezoeken. Je kan er bijvoorbeeld ook voor kiezen om mensen te targeten die minstens 1 artikel in hun winkelmandje hebben geplaatst.

Verder kan jouw doelgroep ook bestaan uit mensen die al iets op jouw site hebben gekocht. Je kan bijvoorbeeld mensen targeten die een bepaalde tijd geleden iets hebben gekocht en je nu terug warm wil maken. Of je kan ook mensen targeten die net iets hebben gekocht en misschien geïnteresseerd zijn in bijkomende producten  (cross selling).

Remarketing op Facebook versus Google

Facebook

social-network-76532_640Een eerste grote voordeel is het grote bereik van Facebook, meer dan de helft van de Belgische inwoners heeft een Facebook account. Volgens De Tijd, logt 5 miljoen Belgen, dagelijks in op Facebook.

Een tweede voordeel is dat je bij Facebook remarketing naast een link naar de website, ook een link naar de specifieke Facebook pagina kan plaatsen.  Het grote voordeel hiervan is dat ze misschien nog leuke tips & tricks tegenkomen en de pagina dan ook leuk vinden. Via de tijdlijn van deze bedrijfspagina, kan je ook nog eens jouw doelgroep gratis bereiken en hun vrienden.

Voordeel drie, is de sociale druk op de sociale media. Bij een remarketing campagne met jouw Facebook bedrijfspagina, zien mensen likes en reacties van andere mensen. Likes van andere mensen worden gezien als een sociale goedkeuring. Het bedrijf/product zal wel leuk zijn, want mijn vrienden liken het ook. Bovendien zorgen deze likes en reacties er ook voor, dat jouw advertenties aan nog meer mensen worden getoond.

Remarketing op Facebook betekent niet dat je een Facebookpagina moet hebben. Dit brengt ons bij het vierde voordeel. Je kan ook perfect remarketing advertenties plaatsen aan de zijkant van het nieuwsoverzicht en hiervoor heb je geen Facebookpagina nodig.

Een ander heel belangrijk voordeel is dat de kosten per klik op de advertentie, een pak lager ligt dan bijvoorbeeld op Google.

Lees nog andere voordelen en tips over Facebook remarketing via deze link

Google

internet-search-engine-1519471_1920Bij Google heb je het grote voordeel dat je een nog veel groter bereik hebt dan op Facebook. Google heeft een enorm netwerk van websites die meer dan 90% van alle internetgebruikers bereiken én mobiele apps. Verder kan je ook een specifieke doelgroep instellen zoals bij Facebook, op gebied van interesses, sites, mobiele apps, leeftijd, locatie, geslacht, enz…

Naast enkel sprekende beelden, kan je bij Adwords ook een remarketing campagne opbouwen met search advertenties.

Meer over Google remarketing?

 

Klik hier om naar het overzicht te gaan van alle begrippen

la meilleure médecine pour ibs http://belgiquepharmacie.be/ les lentilles de contact sur ordonnance à bas prix