FAQ is de afkorting van Frequently Asked Questions, de veelgestelde vragen. Dit een rubriek op de website die erg handig kan zijn voor de bezoeker. Hierin geef je alvast een antwoord op de meest gestelde vragen.

Zeker in de tijden van e-commerce is dit een belangrijk onderdeel van je webshop. Bezoekers hebben immers vaak vragen over de verzending, levering en betaling wanneer zij online een product aankopen. Het aanmaken van een Frequently Asked Questions pagina kan de werkdruk erg verlagen, aangezien klanten met vragen zich eerst kunnen wenden tot deze pagina. Hierdoor ontvangt je bedrijf minder telefoontjes en mails met vragen die steeds terugkomen.

Afbeeldingsresultaat voor faq

Ook wanneer je bedrijf geen webshop heeft kan een FAQ pagina toch van pas komen. Vragen over de openingsuren of offline verkooppunten van je producten of service kunnen hier makkelijk opgelost worden.

Het opstellen van FAQ

Bij het opstellen van de FAQ ga je best uit vanuit het perspectief van de klant. Wat zijn belangrijke zaken die elke klant zich afvraagt? Nagaan welke vragen je het vaakst van klanten via mail of telefoon binnengekregen hebt, kunnen hier erg nuttig voor zijn.

 

Meer online marketing termen in Online Marketing van A-Z