Een frequency Cap bepaalt hoe vaak iemand een bepaalde advertentie/reclamecampagne te zien krijgt. Dit kan bijvoorbeeld per browser sessie, maar ook per dag, per uur, per week,…

mobidea-frequency-cap

                                                                   Bron: Mobidea

 

Een Frequency cap bij een CPM-campagne

Wanneer een frequency cap wordt gebruikt bij een CPM-campagne (kost-per-duizend vertoningen), heeft het als grote voordeel dat het budget effectiever wordt ingezet. Vaak klikt een bezoeker pas op een advertentie nadat hij het enkele keren heeft gezien. Als deze persoon de advertentie al te vaak heeft gezien, daalt de kans dat hij/zij er nog zal op klikken. Met deze cap wordt het probleem van vertoningen aan ongeïnteresseerde bezoekers opgelost.

Bij een CPC-campagne

Ook bij een CPC-campagne (kost per klik op de advertentie) kan een cap handig zijn. Dit is dan vooral handig voor de websitebeheerder. Na het bereiken van de frequency cap, kan de websitebeheerder een andere advertentie tonen die wel interessant kan zijn voor de bezoeker.

Klik hier om naar het overzicht te gaan van alle begrippen

la meilleure médecine pour ibs http://belgiquepharmacie.be/ les lentilles de contact sur ordonnance à bas prix