Het versturen van e-mails kennen we en doen we allemaal. Maar wat houdt e-mailmarketing nu in? E-mailmarketing omvat alle soorten van marketingtechnieken die gebruikt worden bij het versturen van e-mails. De vaakst voorkomende vorm van e-mailmarketing is het versturen van nieuwsbrieven. Mensen schrijven zich in en krijgen op regelmatige basis een e-mail met alle nieuwtjes van het bedrijf.

E-mailmarketing kan ook gezien worden als spam (ongewenste e-mails) als er overdreven wordt met het aantal mails dat verstuurd worden. Mensen moeten zich steeds kunnen uitschrijven wanneer zij het willen. Hierbij is het de bedoeling dat er een link is toegevoegd waardoor men zich makkelijk kan uitschrijven.

De kracht van de onderwerpregel bij e-mailmarketing

Als mensen een mail ontvangen kijken ze eerst naar de afzender, dan naar de onderwerpregel en dan pas naar de inhoud van de tekst. Een groot doel van jouw e-mailcampagne is om zoveel mogelijk mensen jouw e-mail te laten openen om daarna tot conversie over te gaan. Aan de naam van de afzender kan je niet zo heel veel veranderen, maar aan de onderwerpregel wel.

Er zijn verschillenonderwerpregel_copy1de theorieën over welke onderwerpregel de juiste is, moet het opvallen of net niet? Een onderwerpregel dient nog altijd om het onderwerp van de e-mail aan te geven dus doe het dan ook. Mensen zien dan onmiddellijk ofdat het voor hen iets kan betekenen of niet.

Mensen zullen het veel meer appreciëren dan een onderwerpregel die volledig na de kwestie is. Ze verwachten namelijk iets te lezen in de e-mail, wat de onderwerpregel heeft beloofd.

Klik hier om naar het overzicht te gaan van alle begrippen

Denk jij eraan om te starten met e-mailmarketing? Wij helpen jou hier graag bij!