Een conversie is een actie waarvan u wilt dat u bezoekers het doen. Dit kan bijvoorbeeld zijn dat je wil dat mensen zich inschrijven voor een nieuwsbrief of een aankoop doen, enz…
Om te kijken opdat een campagne succesvol is, wordt vaak gekeken naar het bereik of het aantal bezoekers. Het is dan ook beter om naar de return-on-investment (ROI) te gaan kijken, alleen zo kan je afleiden wat de inspanningen en bestedingen hebben opgeleverd. ROI wordt berekend op basis van de conversies.

Om dieper in te gaan op conversie kan men ook het conversiepercentage bereken. Dit bekom je door het aantal bezoekers van jouw website te delen door het aantal mensen die de gewenste actie hebben verricht.

Hoe kan je meer conversies realiseren?

Om conversie te realiseren heb je bereik nodig. Het is dan ook aangeraden om te investeren in alles wat met bereik aantrekken te maken heeft. Dit bereik kan je vergroten door te werken met SEO en SEA.

Een volgend punt om conversie te realiseren is werken aan jouw call to action. Is deze wel overtuigend genoeg? Zet het mensen echt aan om te doen wat jij van hen verwacht?

Een andere tip om meer conversies te genereren is de betrokkenheid verhogen. Mensen die zich niet betrokken voelen met jouw website/producten/diensten zullen ook geen behoefte hebben aan verdere stappen. Spreekt de content de mensen wel aan? Oogt jouw website betrouwbaar? Werken met een live chat of bestaande een beoordeling laten schrijven zijn alvast hele goede triggers.

la meilleure médecine pour ibs http://belgiquepharmacie.be/ les lentilles de contact sur ordonnance à bas prix