Een call to action of CTA wordt gebruikt wanneer mensen worden aangezet om tot actie over te gaan. CTA’s worden gebruikt bij commerciële uitingen of bij een bezoeker van een website om bijvoorbeeld een offerte aan te vragen, deel te nemen aan een wedstrijd, in te schrijven voor een nieuwsbrief,…

Als bedrijf is het belangrijk om er NIET vanuit te gaan dat mensen zelf acties zullen ondernemen zonder enige aanleiding. Natuurlijk mag er niet overdreven worden met het gebruik van een call to action want dan krijg je het omgekeerde effect.

3 tips voor een goede call to action

► Gebruik de gebiedende wijs, het zet mensen aan om dingen te doen, dus is i-d-e-a-a-l om hierbij te gebruiken. In die gebiedende wijs kan je ook gebruik maken van een voordeel voor die klant zoals bijvoorbeeld “geniet nu van”.

► Een volgende tip bij het maken van een call to action is om een button te gebruiken. Als mensen een knop zien met daarop bijvoorbeeld “bestel nu” zullen ze sneller geneigd zijn om daarop te klikken.

► Een derde tip voor een goede call to action is een bepaalde druk zetten op de mensen. Als mensen een soort van druk voelen, zullen ze sneller toehappen. Enkele voorbeelden van deze woorden zijn: “nu”, “haast je”, “op=op’.

Klik hier om naar het overzicht te gaan van alle begrippen

la meilleure médecine pour ibs http://belgiquepharmacie.be/ les lentilles de contact sur ordonnance à bas prix