Below the line is een verzamelnaam voor alle marketingactiviteiten die te maken hebben met het direct contact met de klant en dus niet met het grotere publiek (=above the line). Concreet gaat below the line over de directe communicatie die gevoerd kan worden, zoals bijvoorbeeld bij e-mailmarketing, je zal je richten op een beperkt aantal mensen.

De doelstelling hiervan is een omzet genereren op korte termijn.

De tegenhanger van Below the line: Above the line

De tegenhanger van below the line is above the line. Above the line staat voor de verzameling van alle marketingactiviteiten die gericht zijn op het grote publiek. Voorbeelden van veelgebruikte kanalen zijn TV, online advertenties en radio. De budgetten voor deze marketingtechniek zijn veel groter dan de budgetten van below the line en de resultaten hiervan vallen ook veel moeilijker te meten.

Through the line

Verder hebben we nog through the line. Dit begrip is een samensmelting van de 2 vorige begrippen. Online marketing bestaat voornamelijk uit dit begrip. Men heeft bijvoorbeeld een website waarop men heel actief is, waar u werkt aan uw merkbekendheid en zoveel mogelijk mensen wilt bereiken (above the line). Maar tegelijkertijd is uw website de plaats waar mensen aankopen kunnen doen, waar ze zich kunnen inschrijven op nieuwsbrieven en waar ze afspraken met u kunnen maken of contact kunnen zoeken.

Klik hier om naar het overzicht te gaan van alle begrippen

la meilleure médecine pour ibs http://belgiquepharmacie.be/ les lentilles de contact sur ordonnance à bas prix