Microblogging is een nieuwere vorm van bloggen, waar enkel korte stukjes content gedeeld worden. Dit kan gaan om een zin, maar ook om afbeeldingen. Op een microblog kan je van alles delen, net als bij een blog kies je zelf welke aanpak je wilt hanteren. Als bedrijf kan het erg interessant zijn om een microblog op te zetten waarin je vanalles deelt over jouw sector, in hapklare stukjes content.

 

Het allerbekendste microblogging platform is Twitter. Hier kan je Tweets sturen van een maximum van 140 tekens. Vooral in bepaalde sectoren is het een medium dat vaak gebruikt wordt. Je kan er niet enkel zelf een profiel op aanmaken, maar als bedrijf kan je ook adverteren op Twitter. Het is zeker een interessant advertentieplatform voor bepaalde diensten en bedrijven. In onze blogpost over hoe je moet adverteren op Twitter lees je meer over dit boeiend platform.

 

Microblogging hoeft niet enkel om tekst te gaan, zoals bij Twitter vaak het geval is, maar kan ook om afbeeldingen gaan. Ook op Twitter worden er vaak afbeeldingen of GIF’s toegevoegd aan Tweets. Tumblr is een ander microblogging platform, waar het visuele erg belangrijk is.

la meilleure médecine pour ibs http://belgiquepharmacie.be/ les lentilles de contact sur ordonnance à bas prix