MailChimp geeft je de kans om erg makkelijk e-mailmarketing op te zetten. De software zorgt ervoor dat je in een handomdraai mooie nieuwsbrieven kan sturen naar de adressen die zich geabonneerd hebben. Bij PubliLab gaan we zelf ook aan de slag met MailChimp, het is een uiterst handig tool voor elke ondernemer. 

 

Bij MailChimp kan je een mail sturen naar een zelf opgestelde lijst. Dit kunnen mensen zijn die zich geabonneerd hebben op je nieuwsbrief of e-mailadressen van bestaande klanten. De mails kan je zelf opmaken aan de hand van een template. Dankzij het programma kan je in geen tijd een mail met mooi design maken. Vervolgens klik je op versturen en ontvangt de lijst jouw nieuwsbrief. Bovendien kan je in MailChimp ook analyseren hoe elke mailing verlopen is: hoeveel mensen je mail ontvangen hebben, geopend hebben of geklikt hebben naar je website. Op basis daarvan kan je steeds betere mails opstellen om zo je e-mailmarketing helemaal op punt te stellen.  

 

Voordelen MailChimp

Bovendien is de software helemaal gratis, zolang je je mailings naar minder dan 2.000 adressen verstuurd. Als KMO of ondernemer is dat meer dan voldoende om een mooie nieuwsbrief te sturen naar alle geabonneerden. Adressen die niet meer bestaan worden na een tijdje er automatisch uitgefilterd, zo zorg je er voor dat je enkel naar relevante mensen stuurt. Verder kan je MailChimp erg makkelijk integreren in je website. Via het programma kan je simpel een inschrijfformulier genereren die je in enkele klikken op je website zet. Als je graag wat experimenteert met verschillende versies van een nieuwsbrief, kan dat ook zonder problemen. Zo stuur je de ene versie naar de helft van de geadresseerden, de andere naar de overige e-mailadressen. Zo kan je onderzoeken welke versie het meest geopend wordt, waar er het meest geklikt wordt of de meeste conversies uit voortkomen.

 

Meer weten over MailChimp? Lees dan over onze dienst e-mailmarketing.