Facebook is een sociaal netwerk, dat opgestart werd door Mark Zuckerberg in 2004. Intussen is het één van de grootste sociale netwerken ter wereld. In april 2016 waren er zo’n 1,65 miljard actieve gebruikers. Instagram is een sociaal netwerk dat zich focust op het visuele, dat intussen ook eigendom is van Facebook.

 

Functies van Facebook

 

De functionaliteiten van het sociale netwerk veranderden gedurende jaren. Momenteel is het verplicht, maar gratis, om een profiel aan te maken om gebruik te maken van het sociaal netwerk. Hierdoor creëer je een persoonlijk profiel, met een eigen profielfoto en header. Je kan vrienden toevoegen aan je netwerk en statusupdates plaatsen. Je kan ook andere berichten, foto’s en video’s delen.
Op Facebook vind je niet enkel persoonlijke profielen, maar kan je ook lid worden van een groep, een evenement aanmaken of een pagina beheren. Voornamelijk deze laatste functie is interessant voor bedrijven.
De homepagina is de newsfeed, een tijdlijn waar allerlei berichten op verschijnen van je vrienden, de pagina’s die je leuk vindt en gesponsorde posts. Uiteraard zijn er nog heel wat meer functies op Facebook, lees er meer over op de Wikipediapagina van Facebook functies.

 

facebook adverteren

 

Facebook voor je bedrijf

 

Facebook is een sociaal netwerk dat zich perfect leent voor commercieel gebruik. Zo kan je een bedrijfspagina aanmaken en likes verzamelen. Je kan hier statusupdates, foto’s en video’s delen die interessant zijn voor je volgers. Ook is het mogelijk om te adverteren op Facebook. Hier heb je een ruimte keuze aan advertentie formats, plaatsingen en targetting. Je richt je niet enkel op de personen die je pagina volgen, maar hebt een uitgebreide keuze om je doelpubliek te bepalen, zoals hun locatie, taal, leeftijd, geslacht, interesses en meer. Lees ook onze blogposts over adverteren op Facebook.