Bing is een zoekmachine. Het is een product van Microsoft, maar heeft in België niet zo’n groot marktaandeel. In België wordt Google het vaakst als zoekmachine gebruikt. Wanneer het gaat om adverteren op zoekmachines, wordt Bing vaak niet opgenomen in de advertentiemix. Vaak wordt er enkel gefocust op Google AdWords om campagnes voor zoekmachines op te zetten.

Screenshot Bing

Bing is veel goedkoper

 Adverteren  op Bing  kan erg interessant zijn. Zo is er erg weinig concurrentie en is het dus een veel goedkopere manier om te adverteren op een zoekmachine dan Google. Ook uit dit verkeer kunnen er waardevolle conversies komen. Aangezien de kost per conversie nog eens lager ligt, is het een erg interessante investering van je middelen. Bovendien kost het opzetten van een advertentiecampagne niet zoveel moeite als je al een Google AdWords campagne hebt. Je kan deze immers gewoon importeren. In geen tijd heb je zo een lopende campagne voor een vele lagere kost: win-win. 

 

Lees hier meer tips over adverteren op de zoekmachine..