In deze tip een lijst van manieren om op pagina 1 van Google te komen. Tenzij je voor het eerst Google ontdekt, zal je er zeker al een paar kennen. Maar waarschijnlijk zijn er ook een paar manieren, die je misschien kent maar niet meteen aan dacht of te weinig aandacht aan schonk.

Bij alle manieren is er zoekmachineoptimalisatie nodig (behalve bij de laatste). Ik heb er ook (indien mogelijk) wat extra info bij geplaatst.

text
Dit zijn uiteraard de klassieke posities waarbij jouw website door Google voldoende interessant wordt gevonden om getoond te worden. Standaard is dit met een titel (voorzorg de titels van je pagina’s!) en een tweetal lijntjes info (zorg dat ook hier ee call-to-action in staat). Google experimenteert steeds met extra informatie zoals reviews, adressen, sitelinks,… maar deze zaken heb je moeilijker onder controle.

Google images
Vaak vergeten, maar best wel interessant en niet zo heel moeilijk. Zorg dat je foto’s goed zijn beschreven met voldoende info. Denk daarbij vooral niche (kleur, vorm, locatie,…). Scoren op 1 woord zal je niet lukken, een combinatie wel.
(zie ook tip #4 over optimaliseren van foto’s)

nieuwbouw google images

mijn bedrijf
Google Mijn Bedrijf is een gratis manier om aan Google heel interessante informatie te geven op een gestructureerde manier zodat Google die optimaal kan inzetten. Google maakt daarmee een bedrijfsfiche en toont deze als iemand zoekt op jouw bedrijf. Dit oogt uiteraard professioneel op Google, maar er zit meer in..

kaart
De ‘Google Mijn Bedrijf’ informatie gebruikt Google als iemand zoekt op lokale zoekopdrachten! Dus niet enkel als iemand zoekt op jouw bedrijfsnaam (die kennen jou al), maar ook als iemand zoekt binnen jouw sector en regio (dat kunnen mensen zijn die jouw zaak ontdekken!)

online marketing bureau gent

nieuws
Heb je regelmatig nieuws te melden dan kan je bekijken of je kan opgenomen worden in Google Nieuws, dit is wel enkel voor nieuwssites weggelegd die veel publiceren.

video
Google toont (indien relevant voor de zoekopdracht) graag video’s. Vroeger was dit Google Video, maar sinds enige jaren is dit gewoon Youtube (ook van Google). Video’s worden vaak aangeklikt dus indien je voor een interessant zoekopdracht een video kan laten verschijnen… kassa! Optimalisaties gebeurt voor een groot deel op Youtube zelf. Google bepaalt wel of ze al dan niet video’s tonen.

meerdere websites / domeinen
In bepaalde sterk concurrerende sectoren wordt er gewerkt met 2 of meer websites. Bijvoorbeeld in de reissector is dit zeker van toepassing. Indien de websites geen doorslagjes zijn van elkaar en zelfs verschillende bedrijven dan kan dit perfect. Stel je voor: 3 posities van de 10! Maar uiteraard is dit een dure investering en vooral voor grotere bedrijven met de nodige middelen.

Google Adwords
Er is natuurlijk ook nog altijd Google Adwords. Ben je er nog niet met bovenstaande optimalisaties of wil je naast het organische ook die extra vermelding waar je heel veel onder controle hebt? Dan is dit iets voor jou.

>>> Bekijk alle tips
>>> Vind je deze tip interessant? Aarzel niet om hem te delen

 

DEZE TIPS ELKE WEEK IN JOUW MAILBOX

 


We bieden jou een uur gratis advies! >>>

la meilleure médecine pour ibs http://belgiquepharmacie.be/ les lentilles de contact sur ordonnance à bas prix