Naast adverteren op Google Adwords en Facebook, is er ook een mogelijkheid om te adverteren op Twitter.   Twitter is een kleiner netwerk, maar voor sommige bedrijven/sectoren toch interessant.  Waarom jouw bedrijf baat kan hebben bij adverteren op Twitter, leggen we hier uit.

 

Waarom adverteren op Twitter?

Adverteren op Twitter

1. Specifieke targetting – Je kan op verschillende manieren targetten op Twitter, zoals op categorieën, keywords en profielen. Vooral dat laatste is erg interessant. Zo kan je bijvoorbeeld een advertentiecampagne opzetten gericht op de volgers van een collega of concurrent. Ook bij adverteren op Facebook bestaat die interessante optie.

 

2. Ook voor kleine budgetten – Om een advertentiecampagne op Twitter op te zetten hoef je niet veel budget te hebben. Al voor enkele tientallen euro’s kan je een campagne als test draaien. Wanneer deze succesvol is, kan je nog steeds beslissen om er meer budget in te steken.

 

3. Groot publiek – Twitter is als sociaal medium kleiner dan Facebook, maar telt intussen toch heel wat gebruikers. Zo zouden er in België één miljoen gebruikers zijn die een profiel hebben op Twitter. Dat zijn een heleboel potentiële klanten die je kan bereiken met je advertenties.

 

4. Ideaal voor branding campagnes – Adverteren op Twitter kan voor allerlei doelen. Zo kan je het downloaden van een app stimuleren of een bepaald product promoten. Toch doen voornamelijk branding campagnes, om de merkbekendheid te vergroten, het vrij goed. Dit voornamelijk bij een gerichte doelgroep van surfers die vrij actief zijn online.

 

5. Zeer interessant voor bepaalde niches – Twitter is voornamelijk populair binnen bepaalde sectoren of bepaalde profielen. Zo zal je makkelijk digitale bedrijven kunnen bereiken, terwijl een ouder publiek misschien moeilijker zal zijn om te targetten.

 

Voorbeelden van Twitter advertenties

 

Stel dat je een bouwbedrijf heeft met een specifieke en nieuwe oplossing of technologie. Dan kan je je targetting richten naar followers van architecten en bouwsites op Twitter.

Stel dat je fietsen verkoopt en je wilt een nieuwe, iets duurdere mountainbike promoten. Dan richt u zich bijvoorbeeld op gebruikers van het zoekwoord #MTB. Uiteraard kan je ook de targetting geografisch beperken, bijvoorbeeld enkel in België.

 

Interesse, maar toch twijfel of vragen?  Geen probleem, we bekijken het samen tijdens een vrijblijvend gesprek. Bovendien krijg je één uur gratis advies. Aarzel niet en contacteer ons nu.

 

 

WE BIEDEN JOU EEN UUR GRATIS ADVIES! >>>