teakdeco teak meubelen

 

Case Teak Deco: Van 100% Adwords naar 200% Social Media

Teak Deco: Een korte schets

Teak Deco is een teak meubelhandelaar die rechtstreeks geïmporteerde massieve teakmeubelen aanbiedt voor zowel binnen als voor buiten. Teak Deco beschikt over 3 winkels: 1 In Mortsel, Diest & Belsele.

Het begon allemaal met Adwords

Wanneer je meubelen wil kopen, ga je onmiddellijk achter je computer zitten en begin je te Googelen. Met deze rotsvaste overtuiging startten we het Adwords verhaal en begonnen we met Search campagnes.

Al snel bleek dat de campagnes hun vruchten afwierpen, maar toch voelde het aan, alsof we nog een groep mensen misten. Mensen die Teak meubelen nog niet kennen, maar wel geïnteresseerd kunnen zijn. Het Google Display netwerk veroveren leek toen een logische stap en terecht.

En toen was Facebook aan de beurt

Adverteren op Facebook werd steeds populairder en ook voor Teak Deco zagen we een potentiële kans. Een lagere kost per klik dan bij Google, 50% van de Belgische bevolking is erop aanwezig, je kan je specifieke doelgroep targeten, enz.

Al snel werd het duidelijk dat er opnieuw een steengoede beslissing was gemaakt.

Het grote voordeel aan adverteren op social media is de sociale druk. Men ziet dat iemand anders de advertentie heeft geliked, het is sociaal goedgekeurd dus ik ben ook wel geïnteresseerd.

Naast klikken naar de site, werden ook een heleboel likes en reacties gerealiseerd. 44,67% van alle vind-ik-leuks van de pagina, zijn gerealiseerd dankzij de advertenties.

Pagina vind-ik-leuks zijn opnieuw belangrijk voor de sociale druk, maar ook voor Facebook zelf. Als Facebook ziet dat vrienden van jou de pagina liken, komt dit in jouw overzicht terecht en kan het zelfs bij voorgestelde pagina’s staan. Wat dus zorgt voor gratis reclame.

Instagram: The newbie

Instagram is een onderdeel van Facebook, wat het adverteren op Instagram net zo gemakkelijk maakt. Je kan ofwel dezelfde advertentie op zowel Facebook als Instagram laten verschijnen, ofwel maak je een aparte advertentie voor elk medium. Bij aparte advertenties heb je een grotere controle over je budget en het succes per medium.

Wat Instagram nog zo aantrekkelijk maakt zijn de jonge gebruikers en het artistieke aspect. Het draait rond de mooiste foto’s en het gebruik van de juiste hashtags. Door de juiste hashtags creëer je een kans om extra gevonden te worden.

Het fysieke aspect van meubels en het willen aantrekken van jonge gezinnen maakte van Instagram de ‘match made in heaven’. Het werd al snel duidelijk dat likes nog sneller verdiend konden worden dan op Facebook.

 

Een mix tussen Adwords en social media is het beste recept voor jouw online verhaal

13043757_1147098631988812_181948288725710745_n

Niet alleen de cijfers, maar ook de face-to-face gesprekken hebben al aangetoond dat Instagram en Facebook top kanalen zijn. Mensen spreken spontaan over de advertenties en geven ook aan dat ze via Social Media de winkels hebben leren kennen.

Maar, niet enkel social media maakt het online verhaal van Teak Deco zo succesvol. Ook de search en Display campagnes bij Google Adwords, blijven na al die jaren nog steeds hun vruchten afwerpen. Je moet aanwezig zijn op Google, zeker voor de mensen die soortgelijke producten/diensten nodig hebben. En je moet aanwezig zijn op social media om een band te scheppen met je (potentiële) klanten.

 

 

https://teakdeco.be/

la meilleure médecine pour ibs http://belgiquepharmacie.be/ les lentilles de contact sur ordonnance à bas prix