Alphatent

Case Alphatent: een feest op Adwords

Alphatent is een bedrijf dat gespecialiseerd is in het verhuren en verkopen van feestmateriaal voor elk soort feest of evenement. Het spreekt zowel B2B als B2C, wat dus veel mogelijkheden en doelgroepen biedt.

Denk aan de zoekers

Als iemand een feestje wil geven, zal men altijd zelf op zoek gaan naar het feestmateriaal. Aanwezig zijn met Google Advertenties was zeker een must. De focus van het bedrijf ligt op het verhuren van het materiaal. Dus de focus ligt ook hierop in de Adwords campagnes, met in het bijzonder, de tenten. Al snel werden heel wat klikken behaald, maar de conversies bleven wat achterop…

Vergeet me niet!

Feestmateriaal kiezen, doe je (normaal gezien) nooit op de eerste, beste site. Het is een investering waar je toch graag meerdere opties bij bekijkt en vergelijkt. Zeker bij een groot en belangrijk feest. Bij deze groep mensen, is het erg belangrijk dat je top of mind blijft. Dat je het eerste blijft, waar ze aan denken bij feestmateriaal. Een goeie site en een sterke positionering is een begin, maar je moet de potentiële klanten blijven vasthouden. En hoe kan je dit beter dan met een remarketing campagne?

Je kent een remarketing campagne zeker wel, je hebt een paar schoenen gezien en de site blijft je achtervolgen? Wel, dat hebben we ook gedaan met producten van Alphatent. Met onze mooiste foto’s, van verschillende producten, proberen we top of mind te blijven. Dankzij deze remarketing campagne, trekken we mensen over de streep die nog twijfels hebben.

Inspireer op het juiste moment

alphatentNaast deze succesvolle Adwords campagne, plaatsen we ook op bepaalde momenten van het jaar, advertenties op Facebook. In deze advertenties, ligt de focus op het organiseren van communie- en lentefeesten. We nemen deze specifieke periode, omdat je dan zeker weet dat de kans op klanten het grootst is. Je moet het ijzer smeden als het heet is. Met de juiste doelgroepbepaling, kan je mensen zoeken die een communiefeest moeten organiseren.

Omdat je enkel op specifieke momenten van het jaar en naar specifieke doelgroepen adverteert, is de kans op potentiële klanten het grootst. Bovendien verspil je geen geld aan het tonen van advertenties aan een grote groep mensen die misschien toch geen feest willen geven.

Mensen inspireren met feestmateriaal, moet je op het juiste moment doen en bij een specifieke groep mensen.

https://www.alphatent.be/