Hoe e-mailadressen verzamelen?


Je denkt er over om een nieuwsbrief op te zetten voor je bedrijf (e-mailmarketing)? Slimme zet, want e-mail is nog steeds een van de beste kanalen om mensen te bereiken. Naast goede inhoud voor zo’n mailing, heb je natuurlijk ook een publiek nodig. Maar hoe verzamel je e-mailadressen om zo een goed adressenbestand op te bouwen? Wij geven je enkele heel eenvoudige tips.

Waar e-mailadressen halen?

Zorg dat je op je website duidelijk de mogelijkheid geeft om je in te schrijven op de nieuwsbrief (zoals bijvoorbeeld op deze pagina!). Maak het inschrijvingsformulier bovendien niet al te lang, zo zullen mensen minder snel afhaken.

Ook kan je werken met een pop-up die verschijnt op je website, om mensen op je nieuwsbrief attent te maken. Wel kan je er voor zorgen dat deze pop-up enkel getoond wordt aan mensen die een eerste keer op je website terecht komen. Vaste bezoekers zullen zo niet telkens opnieuw gestoord worden.

Spreek je professionele contacten aan over je nieuwsbrief en nodig hen uit zich te abonneren. Dit kan makkelijk op een netwerkevent, beurs of evenement. Ook kan het geen kwaad je nieuwsbrief op je visitekaartje te vermelden of in de handtekening van je e-mails te zetten.

Je kan iets gratis aanbieden in ruil voor een e-mailadres. Zo kan je een bepaalde handleiding ter beschikking stellen, het enige wat geïnteresseerden hoeven te doen is zich inschrijven op de nieuwsbrief of hun e-mailadres achterlaten. Dit is een methode dat vaak goed werkt, want voor wat hoort wat, toch?

Doe je aan sponsoring? Waarom niet bekijken of je de leden van het evenement of de organisatie die je sponsort kan warm maken voor jouw nieuwsbrief? Let wel op dat de leden binnen de doelgroep vallen, maar misschien moet dat een deel zijn van de sponsoroverweging?

Promoot je nieuwsbrief ook via je sociale media. Laat af en toe weten dat de nieuwsbrief bestaat en prikkel gebruikers met een teaser van wat er precies instaat. Zo maak je mensen warm om zich in te schrijven op je mailinglijst.

Een e-maillijst bouw je vaak niet op 123 (tenzij jouw zaak al jaren bestaat, dan kan je uiteraard al meteen starten met een leuk aantal), wees geduldig en zorg voor kwaliteit. Elke nieuwsbrief is een kans op een nieuwe lead en eventueel sales!

Share :
Related Posts

Leave Your Comment