Waarom je in Google Mijn Bedrijf moet geloven


google mijn bedrijf publilab

Deze blogpost is een kopie van de nieuwsbrief die op 11/08/2017 is verstuurd naar onze abonnees.  Elke week versturen we een praktische tip om beter te scoren online.  Ook abonnee  worden?

>>> Schrijf je hier in ‘gratis online marketing tips

Google mijn bedrijf: de bedrijfspagina in de Google zoekresultaten die jouw online zichtbaarheid verhoogt!

Vandaag willen we het belang van Google mijn bedrijf aanhalen en hoe je dit het best kan inzetten als ondersteunende pagina van jouw site.

Voor de mensen die nog niet vertrouwd zijn met Google Mijn Bedrijf: je hebt het ongetwijfeld al gezien in de Google zoekresultaten wanneer je even googelt naar bijvoorbeeld een restaurant in de buurt. De eerste resultaten die je zal zien (los van de advertenties), zijn allemaal Google mijn bedrijf pagina’s. Het is dus naast jouw website, hét uithangbord van jouw zaak in Google. De bedrijfspagina kan je zelf aanmaken via deze link of wij willen dit uiteraard ook graag voor jou aanmaken. Google mijn bedrijfspagina’s kan je steeds herkennen door het handige kaartje van Google Maps.

Dit handige kaartje brengt ons bij het eerste voordeel:

Mensen vinden heel eenvoudig hun weg naar jouw zaak 

Bij het aanmaken van de Google mijn bedrijfspagina, hoef je enkel jouw exacte adres in te vullen en klaar is kees! Omdat Google er echt zeker wil van zijn dat jouw bedrijf werkelijk bestaat en op deze plaats is gevestigd, wordt er een brief via de post opgestuurd met daarin een verificatiecode. Na het bevestigen, wordt jouw Google mijn bedrijfspagina gepubliceerd en krijgt jouw zaak een zichtbaar icoontje in Google Maps. Dit maakt jouw zaak extra zichtbaar, wanneer mensen in jouw buurt op Google Maps zoeken.

Bovendien zorgt de vermelding in Google Maps er ook voor dat mensen een routebeschrijving krijgen zonder dat ze zelf jouw adres moeten ingeven. Eenvoudig en snel de weg naar iets vinden, kan heel wat mensen blij maken, als ze dan ook nog eens vinden wat ze nodig hadden in jouw zaak, kan hun dat zelfs aanzetten tot het schrijven van een review. En ook dat is zichtbaar op de Google mijn bedrijfspagina.

Speel in op de reviews

Het is ook iets dat onmiddellijk opvalt door de sterretjes die de score aanduiden en de al dan niet bijkomende reacties. Reviews trekken de aandacht van de potentiële klant en er is een grote kans dat ze dit zullen lezen en hieruit een conclusie trekken of ze al dan niet jouw zaak uitproberen. Deze reviews heb je helaas niet zelf in de hand. Een tip die we dan ook graag willen meegeven is om huidige klanten te stimuleren om een review achter te laten.

Het kan ook altijd zijn dat er een slechte of minder goede commentaar tussen zit en ook hier is het belangrijk dat je dit niet negeert. Ga een dialoog aan en probeer een oplossing te zoeken zodat je ook deze klant blij kan maken. Andere mensen kunnen jouw reactie ook zien en krijgen hierdoor een goed gevoel. Negatieve commentaar moet je zien als feedback, het is een kans om beter te worden die je met beide handen moet grijpen. Naast de reviews zie je enkele foto’s van de zaak.

Foto’s zorgen voor een vertrouwelijke uitstraling

Mensen zijn heel nieuwsgierige wezens en weten graag hoe alles in elkaar zit. Ook al heb je een bedrijf waar particulieren niets te zoeken hebben, voeg toch foto’s toe. Dit geeft een vertrouwelijk gevoel. Bij de nieuwe functie op Google mijn bedrijf is het nu ook mogelijk om posts te schrijven. Net als op een Facebookpagina kan je hierop een aankondiging doen, zoals bijvoorbeeld een extra korting. Dit is opnieuw een manier om de aandacht van de klant te trekken. Bij deze post kan je bovendien een link plaatsen naar een bepaald onderdeel op de site. Denk ook hier aan het gebruik van foto’s.

Nu dat je weet wat de pagina zo nuttig maakt, is het ook belangrijk is dat je net als bij jouw Facebookpagina en site, de cijfers van jouw Google mijn bedrijfspagina bekijkt en uit de cijfers leert.

Krijg inzicht in jouw doelgroep

Waar bekijken klanten jouw bedrijf op Google? Wat doen ze via jouw bedrijfspagina? Bezoeken ze de site? Nemen ze contact op met jou of gebruiken ze de routebeschrijving naar jouw zaak? Als je weet wat klanten het vaakst doen op de pagina, kan je hierop inspelen. Gebruiken ze de pagina het vaakst om jouw website te bezoeken? Plaats dan zeker een interessante post waardoor de klant nog meer geneigd is om jouw site te bezoeken.

Heb jij al een Google mijn bedrijfspagina en ben je er ook bewust mee bezig? Laat dan zeker jouw suggesties of opmerkingen weten, we zijn altijd benieuwd naar feedback. 😉

Share :
Related Posts

Leave Your Comment

la meilleure médecine pour ibs http://belgiquepharmacie.be/ les lentilles de contact sur ordonnance à bas prix