Google gaat voor groene advertentielabels


groene advertentielabels google

 

Mensen met een goed oog hadden het afgelopen tijd ongetwijfeld al opgemerkt: er is een verandering in de zoekresultaten van Google. De traditionele gele labels voor advertenties hebben plaats gemaakt voor een groen label. Voor sommige mensen misschien een klein detail, maar deze verandering kan heel wat impact hebben voor online marketeers.

 

Welke invloed hebben de groene advertentielabels?

 

Al in april werden er testen aangekondigd met groene advertentielabels. In de loop van juni krijgt zowat iedereen de groene advertentielabels te zien wanneer ze een zoekopdracht in Google uitvoeren. Ondanks dat het slechts een kleine verandering is, kan het toch heel wat extra resultaten opleveren. Met het invoeren van het groene advertentielabel zorgt Google er voor dat advertenties steeds meer op organische zoekresultaten gaan lijken. Dit zou er voor kunnen zorgen dat er meer op de advertenties geklikt wordt dan er voor. Mensen zullen immers niet meer even simpel het onderscheid kunnen maken. Uit een test van Wordstream blijkt immers dat de click through rate omhoog gegaan is sinds het invoeren van de groene advertentielabels.

 

Google streeft er steeds naar om advertenties te optimaliseren en test daarom allerlei formats uit. Zo zal binnenkort het ook mogelijk zijn om meer tekens in je titel en beschrijving van je advertentie te gebruiken. Lees meer in onze blogpost over langere tekstadvertenties. Zo zal het steeds interessanter worden om te adverteren op Google. Waar wacht jij nog op?

 

Geïnteresseerd in adverteren op Google? Of heb je nog vragen over online marketing? Contacteer ons gerust voor een vrijblijvend gesprek.

Share :
Related Posts

Leave Your Comment

la meilleure médecine pour ibs http://belgiquepharmacie.be/ les lentilles de contact sur ordonnance à bas prix