Google AdWords Editor Update: maak langere tekstadvertenties


In een eerdere blogpost over de langere tekstadvertenties kondigden we al aan dat Google bezig was met het testen van nieuwe formaten. Met de nieuwe update van de Google AdWords Editor kan je dit ook makkelijk in werkelijkheid omzetten. Hoe? Dat lees je hier.

 

Voor de update

 

Ook voor de update verschenen al langere tekstadvertenties, namelijk advertenties met een langere titel. Wanneer je eerste beschrijvingslijn eindigde met een leesteken, zorgde Google er vaak voor dat deze achter de titel verscheen, in plaats van er onder. Hierdoor kwam er meer informatie in de titel te staan, maar verloor je wel tekens in de beschrijving. Het totale aantal tekens dat je kon spenderen bleef immers steeds hetzelfde. Met de Google AdWords Editor update en de nieuwe, lange tekstadvertenties is dat verleden tijd. Je krijgt immers heel wat meer tekens om mensen te overtuigen op je advertentie te klikken.

 

Google AdWords Editor Update 11.5

 

Elke online marketeer die aan de slag gaat met de Google AdWords Editor kreeg de afgelopen dagen een melding om up te daten naar de nieuwste versie. Eén van de functies van die nieuwste update zijn de ‘expanded text ads’, of zoals in de Nederlandstalige versie: de uitgevouwen tekstadvertenties. De mogelijkheid om gewone tekstadvertenties te schrijven blijft behouden, al zou die functie volgens Search Engine Land verdwijnen na 26 oktober. Daarom kan het zeker en vast interessant zijn om langere tekstadvertenties te schrijven en na te gaan of ze beter presteren dan de standaard advertenties. Je vindt de uitgevouwen tekstadvertenties in de Editor bij ‘advertenties’.

 

Google AdWords Editor Update - Uitgevouwen tekstadvertenties

 

Wat verandert er?

 

Je zal de mogelijkheid hebben om meer tekst toe te voegen.

  • Titel: de titel bestaat voortaan uit twee onderdelen, kop 1 en kop 2. Daar kan je telkens 30 tekens in kwijt. In totaal zal je dus een tekst tot 60 tekens kunnen schrijven in de titel. Bij standaard advertenties is dit slechts 25 tekens.
  • Beschrijving: de beschrijving wordt niet langer opgesplitst in twee lijnen, maar wordt één lijn. Daar zal je de mogelijkheid hebben om 80 tekens in te vullen. Bij standaard advertenties is dit twee keer 35 tekens, ook hier zal je dus meer tekst kwijt kunnen.
  • Display URL: deze wordt opgesplitst, je kan twee keer een ‘pad’ van 15 tekens kwijt na je domeinnaam. Vroeger was dit 35 tekens in totaal, dus ook hier zal je in totaal meer tekens kwijt kunnen. Wel boet je hier wat aan vrijheid in, omdat je ‘vastzit’ aan de opsplitsing in twee delen.

 

Uitgevouwen tekstadvertenties Google AdWords

 

Je zal met andere woorden heel wat meer tekens te besteden hebben. Zo kan je heel wat extra argumenten aanhalen om mensen te overtuigen op je advertentie te klikken. Bovendien gaan betaalde advertenties zo steeds meer lijken op organische zoekresultaten. Dit en het feit dat je heel wat extra informatie kan meedelen, zal leiden tot een hogere click through ratio.

 

Wil je zelf aan de slag met adverteren op Google, maar je hebt nog vragen? Aarzel niet om ons te contacteren voor een vrijblijvend gesprek.

 

 

 

Share :
Related Posts

Leave Your Comment