Facebook evenementen: de voordelen voor ondernemingen


calendar-1763587_1280

Als je actief bent op Facebook, zie je het wel vaker passeren: Facebook evenementen. Mensen maken het niet enkel voor privé, maar ook vooral voor publieke gelegenheden. Maar wat maakt het voor bedrijven zo interessant?

Facebook evenementen zorgen voor gratis reclame

Een eerste super interessante voordeel is dat je gratis reclame kan maken. Je kan mensen uitnodigen en als ze op de knop ‘geïnteresseerd’ of ‘gaat’ drukken, verschijnt dit bericht op het nieuwsoverzicht van hun vrienden. FAcebook evenementenAndere mensen zien dit en kunnen ook aan het evenement deelnemen, op die manier kan je vrienden van vrienden bereiken.

Een andere manier om gratis meer aanwezigen te lokken en de bekendheid te verhogen, is door mensen anderen te laten uitnodigen. Dit kan je heel eenvoudig doen door te werken met wedstrijden. Mensen winnen en krijgen graag iets en op die manier leren meer mensen jouw bedrijf en het evenement kennen.

Jouw evenement wordt getoond bij voorgestelde evenementen

voorgestelde Facebook evenementen

Facebook evenementen worden ook getoond bij ‘voorgestelde evenementen’. Als iemand een uitnodiging krijgt voor een bepaald evenement, komen er in de rechterkolom voorgestelde evenementen. Deze evenementen zijn gerelateerd aan het evenement waarvoor je een uitnodiging hebt gekregen.

Het is dus belangrijk dat je evenement dan opvalt tussen de andere evenementen. Denk dan aan een interessante naam, dat mensen weet te triggeren.

 

Het aantal aanwezigen

Een ander voordeel is dat je goed kan inschatten hoeveel mensen er aanwezig zullen zijn. Het is een eenvoudige manier om te laten weten of je er op die dag(en) kan bijzijn, dus zal je sneller reageren. Een ander voordeel is de sociale druk van social media.aanwezigen Facebook evenementen Je ziet al hoeveel mensen en wie er aanwezig zal zijn, dus wordt de druk groter om zelf ook te gaan.

Hoe meer mensen die zullen gaan of geïnteresseerd zijn, hoe groter de druk wordt. Om nog meer aanwezigen/geïntresseerden te krijgen, kan je ook adverteren op je evenementen. Hiermee kan je in 1 keer een groot aantal mensen bereiken die je zelf specifiek bepaalt.

Gebruik de lijst van aanwezige/geïnteresseerde personen

Doordat je goed kan zien wie er geïnteresseerd is in wie zal komen, kan je de lijst met personen hergebruiken voor komende evenementen. Je weet dat de mensen geïnteresseerd zijn in het evenement van nu, dus zullen ze misschien ook geïnteresseerd zijn in de komende evenementen.

Facebook stuurt zelf een reminder

Ook al heb je een persoonlijke uitnodiging gestuurd en hebben ze een berichtje gestuurd dat ze zullen komen, zeker dat ze zullen komen ben je nooit. Ze moeten deze data zelf ergens noteren of opslaan dus de kans dat ze het zullen vergeten is bijzonder groot. Met de Facebook evenementen kan je het probleem van vergetelheid al een heel pak kleiner maken.

Facebook stuurt namelijk automatisch 2 reminders: de ene reminder krijg je als je nog niet hebt gereageerd op het event. De andere reminder krijg je op de dag van het evenement. Voor privé events kan je zelf ook nog een berichtje sturen naar de aanwezigen, maar dit is niet het geval als je een groot publiek evenement hebt.

Datum staat onmiddellijk in agenda

Naast het feit dat mensen reminders krijgen, wordt het evenement ook in de Facebook agenda geplaatst van de aanwezige personen. Vele Facebook agenda’s zijn ook verbonden aan de persoonlijke agenda’s van mensen die bijvoorbeeld op hun smartphone staan.

Bied relevante content & verhoog de betrokkenheid

Geef statusupdates van het evenement

Mensen zijn van nature erg nieuwsgierige wezens. Foto’s van de opbouw en organisatie van het evenement vinden mensen altijd leuk om te weten. Mensen voelen zich zo meer betrokken bij het evenement en zullen nog meer geneigd zijn om aanwezig te zijn met vrienden. De parkeermogelijkheid & mogelijke werkzaamheden op voorhand meedelen is ook een echte aanrader. Zo kan je geen reclamaties krijgen van mensen die helemaal moeten omrijden en die klagen over de parking.

Deel toffe weetjes

Om de aandacht te behouden voor het evenement, kan je bijvoorbeeld met interviews of weetjes werken. Wat kan je er doen op het evenement? Wat zijn de reacties van mensen die al naar jouw evenement zijn geweest? Deze ervaringen kan je in video’s of foto’s met bijkomende uitleg tonen.

Tel af naar het evenement

Wat ook altijd leuk is voor de personen die aanwezig zullen zijn, is een aftelsysteem. Zo kan hij/zij steeds uitkijken naar het moment en bouw je een soort van spanning op. Je kan manueel een post plaatsen waarin je aftelt of je kan gebruik maken van een digitale aftelklok.

Plaats een bericht bij de start van het evenement

Sommige mensen twijfelen om te komen omdat ze niet weten wat ze echt moeten verwachten. Welke sfeer is er? Hoeveel mensen zouden er écht komen? Als je bij de opening van het evenement een foto of live video plaatst, geeft dit een gerust gevoel. Dit zal hen misschien over de streep trekken.

Geen tijd om je bezig te houden met het maken van een Facebook evenement van jouw evenement? Wij doen het graag voor jou!

 

Benieuwd naar onze andere blogberichten?

 

Share :
Related Posts

Leave Your Comment

la meilleure médecine pour ibs http://belgiquepharmacie.be/ les lentilles de contact sur ordonnance à bas prix