De kracht van testimonials


philip-kotler

Wanneer mensen voor het eerst te maken hebben met jouw bedrijf, kunnen ze weigerachtig staan ten opzichte van de producten/dienstverlening die je aanbiedt. Ze kennen het niet en twijfelen of jouw bedrijf wel betrouwbaar is. Deze twijfel kan je aanzienlijk verlagen door te werken met beoordelingen van bestaande klanten of ook wel testimonials genoemd.

Mensen die al ervaring hebben met jouw producten/dienstverleningen kunnen dan hun ervaringen delen op bijvoorbeeld jouw website. Dit kunnen dan bijvoorbeeld citaten zijn, maar ook video’s of audio gesprekken waarin je de klanten persoonlijk aan het woord laat.

Hoe maak je de perfecte testimonials?

Testimonials worden gemaakt door de klanten, dus zelf mag je niets veranderen aan hun getuigenissen. OPGELET: maak nooit zelf een testimonial, vroeg of laat val je door de mand en is het bye bye geloofwaardigheid!

Je kan beginnen met het beschrijven van de situatie van de klant, vóór dat hij gebruik heeft gemaakt van jouw dienstverlening. Hoe was deze situatie? Dan kan je makkelijk overgaan op het gevolg van jouw dienstverlening/producten op zijn situatie. Wat was de impact?

klantenbeoordelingen

Het beschrijven van de impact van jouw diensten/producten is het belangrijkste deel van de testimonial. Hiermee kan je uitpakken met de kwaliteit van jouw diensten en helpt het de potentiële klant over de streep te trekken om voor jou als bedrijf te kiezen.

Verder is het belangrijk dat de naam van de klant wordt weergegeven op de testimonial, maar ook de woonplaats, de eventuele website en een foto van hem/haar.

Meer online marketing tips

Share :
Related Posts

Leave Your Comment

la meilleure médecine pour ibs http://belgiquepharmacie.be/ les lentilles de contact sur ordonnance à bas prix