Case Intrapools: Van online zoeken naar online confronteren


logo

Wat is Intrapools?

19554711_1285597201537908_7792359011759691960_n

Intrapools  is een zwembadbouwer uit Lokeren met jarenlange ervaring. Van zwembaden tot jacuzzi’s, tot sauna’s en infrarood sauna’s, Intrapools biedt alles om Wellness tot bij jou thuis te brengen. Mensen die een zwembad willen, zullen een zwembad zoeken. Vanuit deze gedachte werden een hele poos geleden, de eerste Google Search campagnes opgezet. Vandaag de dag werpt deze campagne nog steeds zijn vruchten af.

Wie niet zoekt, die ontdekt

Intrapools beschikt al langer over een goed draaiende Facebookpagina, het viel op dat mensen zich enorm aangesproken voelden door de prachtige foto’s. Vele likes en reacties vulden de posts aan op de pagina. Niet enkel werden de fans van de pagina bereikt, maar ook hun vrienden die op het eerste gezicht geen interesse hadden. Omdat adverteren op Facebook heel specifiek kan worden dankzij precieze doelgroepbepaling, leek het een mooie opportuniteit voor Intrapools.

Het werd tijd om mensen te vinden die niet zochten, maar wel konden ontdekken. Een quote die hier dan ook fantastisch bij aansluit, is er ééntje van Henry Ford: ‘If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.’ Mensen weten niet altijd waar ze een behoefte aan hebben, tot wanneer ze ermee worden geconfronteerd.

Testen, testen en nog eens testen!

Wie niet waagt, niet wint. Met een beperkt budget en een aantal foto’s probeerden we mensen aan te spreken met een losse advertentietekst. Na een looptijd van slechts 2 weken, zagen we al dat het een schot in de ros was: een lage kost per klik en veel aandacht.

Campagnes in het Display netwerk werden een logisch vervolg: een groter online bereik en netwerk. Naast Facebook wil je bepaalde mensen, met een bepaald profiel aanspreken die opnieuw, niet op zoek zijn. De budgetten werden herverdeeld en ook de campagnes in het display netwerk werden opgezet. Ook hier kregen we voor een lagere kost per klik, enorm veel aandacht en klikken. Af en toe moeten de foto’s en tekst worden veranderd, om zo advertentie blindheid te kunnen vermijden.

De cijfers in de onderstaande grafiek, liegen er dan ook niet om:

intrapools cijfers

Google search blijft de onvermijdelijke basis in het online verhaal

Ondanks dat mensen confronteren in het online verhaal mooie opportuniteiten met zich meebrengt, blijft Google Search aan de basis liggen. Mensen zoeken nog steeds. Mensen die zoeken, moet je op een hele andere manier overtuigen. Ze kennen/willen het product of de dienst al, maar waarom zouden ze specifiek voor jou moeten kiezen? Als je niet zichtbaar bent op dat moment, mag je zeker zijn dat jouw concurrent ervandoor is met jouw potentiële klant.

Je kan mensen wel beïnvloeden om jouw product te overwegen en inspelen op een (ongekende) behoefte in het display netwerk en op Facebook, maar mensen die het product willen, zijn net iets eenvoudiger om aan te trekken. Ze hebben al de behoefte, het is enkel een kwestie van overtuigen.

Dus wat kan jij als ondernemer onthouden uit dit verhaal? Test welke campagnes, op welk netwerk voor jouw bedrijf/product het best werken. Een combinatie van Google Search, Display is een perfecte mix voor jouw online verhaal.

Wil jij ontdekken wat PubliLab voor jouw bedrijf kan betekenen? Contacteer ons vandaag nog! 

Share :
Related Posts

Leave Your Comment

la meilleure médecine pour ibs http://belgiquepharmacie.be/ les lentilles de contact sur ordonnance à bas prix