Waarom een Google adwords specialist inhuren?


Wanneer is het interessant om een Google Adwords specialist in te huren? Is het enkel voor grote bedrijven? Of kan het ook voor kleine(re) bedrijven?

Graag geven we in dit artikel een overzicht van de redenen om een Google Adwords specialist in te huren.

Vooreerst willen we een poging doen om de mythe uit de wereld te helpen dat een Google Adwords specialist enkel is voor mensen met grote budgetten. Eigenlijk kan een specialist je helpen bij elke campagne. Het hangt vooral een beetje af van de verhouding tussen budget en de nood aan expertise. Stel dat je maandelijks een budget van 50 euro spendeert dan is het inschakelen van een specialist meteen een grote extra kost daar een paar uur werken aan een campagne uiteraard al meteen een paar maanden budget zal betekenen. Bijkomend is ook dat je met een budget van 50 euro per maand ook heel weinig data kan opbouwen en je dus heel lang moet wachten voor je gebruik kan maken van alle die data, wat alles vertraagt en minder interessant maakt.

Maar toch kan het inschakelen van een specialist voor een kleine campagne interessant zijn. Dit vooral in het geval je je zelf al flink hebt verdiept in de materie en je al een sterke campagne hebt opgebouwd die al een tijdje draait. Dan kan een Google Adwords expert bij een korte screening/audit steeds zorgen voor een verbetering van de punten en komma’s en vaak vanuit zijn eigen ervaring nog wat tips meebrengen. Een dergelijke opdracht kan beperkt zijn in tijd en budget. Maar de verbeteringen die een dergelijke audit kan meebrengen kunnen wel de volgende maanden voor betere cijfers zorgen en de dus de kosten beperken (terugverdieneffect).

Wat zijn de voordelen van het inhuren van een Adwords specialist?

– toevoegen van jaren ervaring opgedaan bij andere klanten
– support van Google zelf indien het een nieuwe/hernieuwde account is en de specialist ook Google Partner is
– screening van alle elementen in de huidige campagne zoals extensies, mobile, …
– bekijken van extra mogelijkheden binnen het display netwerk met branding/ bannering
– opzetten van conversie tracking waardoor goede kliks beter meetbaar zijn
– bekijken van tijdelijke campagnes met promoties
– hypertargetting door verschillende type keywords en gesegmenteerde advertentiegroepen
A/B testing van advertenties
– optimalisatie van en op basis van de kwaliteitsscore van zoekwoorden
– …

Kortom, een adwords specialist is het gewoon om heel snel en vanuit ervaring heel wat extra settings te bekijken en toe te voegen indien nodig zodat uw campagne vrij snel flink beter zal scoren.

Waarom kiezen voor PubliLab?

PubliLab is Google Adwords Partner en staat zo in contact met supportmensen van Google zelf. Indien er zich binnen de campagnes iets vreemd voordoet of er loopt iets niet zo goed dan kunnen we steeds op Google zelf terugvallen om te zien hoe we dit kunnen verhelpen. Dit bespaart veel tijd en dus ook centen.

PubliLab kan als freelancer heel snel schakelen indien nodig. We zijn geen log bureau waar verschillende mensen en diensten eerst alles in kaart moeten brengen, wij spelen kort op de bal. Dit scheel uiteraard ook in het kostenplaatje.

We hebben ervaring met zowel kleine als grote (media)campagnes, dit omdat we al van 2006 bezig zijn.

Interesse? Aarzel niet om ons te contacteren via het formulier of bel ons gewoon op 0476 90 53 78

1 82 83 84 85
la meilleure médecine pour ibs http://belgiquepharmacie.be/ les lentilles de contact sur ordonnance à bas prix