Adwords advertentie-extensies : ‘Big is better’


De tijd dat Google Adwords advertenties enkel bestonden uit een titel, 2 regels en een url is definitief voorbij. Google heeft de afgelopen jaren flink ingezet op het uitbreiden van deze klassieke opbouw. Advertenties kan je nu uitbreiden en dat met extensies. In dit artikel lijsten we een paar voordelen van het gebruik van de extensies op. We bespreken ook een paar types van die Adwords advertentie-extensies. Nu de advertenties uit de rechterkolom verdwenen zijn, is het extra belangrijk om de kans aan te grijpen extensies te gebruiken.

Voordelen adwords advertentie-extensies

Extensies zorgen er voor dat de advertenties groter worden en meer (specifieke of gerichte) informatie kunnen bevatten. Het zal dan ook niet verwonderen dat de CTR van een advertentie met extensies(s) flink hoger ligt van een advertentie zonder extensies.
Google spreekt zelf van een verhoging van 30%!

Een van de belangrijke parameters waarmee Google bepaalt of jouw advertenties het verdienen om hoger te staan is de Quality Score. Die Quality Score hangt dan weer af van heel wat parameters, maar eentje daarvan zijn dus de advertentie-extensies. Dus als je ze gebruikt heb je al meteen extra punten tegenover campagnes die ze niet gebruiken! Dit alleen al is een reden om advertentie-extensies aan te maken.

Waar worden adwords advertentie-extensies aangemaakt?

Je kan deze uitbreidingen aanmaken op het niveau van advertentiegroepen en zo hel specifiek gaan (onze voorkeur). Maar je kan ze ook instellen op campagneniveau en ze zo dus laten gelden voor alle onderliggende advertentiegroepen. De advertentie extensies zorgen ervoor dat adverteren op Google nog interessanter wordt.

Soorten adwords advertentie-extensies

Sitelinks

site-links

Sitelinks zijn de meest eenvoudige advertentie-extensies en maken het mogelijk om tot 6 extra links toe te voegen aan een advertentie. Die kunnen bijvoorbeeld linken naar productpagina’s. Maar je kan ze ook gebruiken om te linken naar promoties, de contactpagina of andere informatie. De sitelinks verschijnen wel enkel als de advertentie bovenaan staat (lees top 3), en dus niet in de rechterkolom. De sitelinks vanop deze afbeelding zijn: Jobs, Advertentienetwerken, contact, diensten, online marketing plan, blog.

Ondertussen zijn er ook dynamische sitelinks die Google zelf aanpast naargelang de zoekopdracht waardoor de advertentie is verschenen.

Locatie extensies

locatie-extensie

 

 

 

Locatie extensies zorgen er voor dat je jouw adres kan toevoegen aan een advertentie. Indien je beschikt over meerdere locaties dan kan je de verschillende locaties toevoegen. Deze extensie is uiteraard heel handig voor mobiele surfers die een dienst of product zoeken in de buurt

Oproep extensies

oproep-extensie

Oproep extensies maken het mogelijk om een telefoonnummer toe te voegen aan een advertentie. Dit is mogelijk voor desktop en het mobiele netwerk. Uiteraard is er bij dit laatste netwerk wel het voordeel dat een surfer er op kan klikken en meteen met je bellen. Bijvoorbeeld heel handig voor iemand met een afhaalrestaurant en zo klanten vanuit hun browser kan laten bellen.

Product extensies

product-extensieProduct extensies zijn vrij recent. Deze zijn bedoeld voor webshops en tonen de producten van deze shops als iemand er naar zoekt in Google. Stel dat iemand zoekt op ‘elektrische fiets’ en jij hebt een shop met dergelijke fietsen dan zou je deze extensie kunnen gebruiken om je modellen te tonen.

 

Sociale extensies

sociale-extensies

Deze extensie tonen alle Google+ profielen die jouw website/bedrijf/shop een +1 hebben gegeven. Deze extensie is vrij sterk als een surfer is ingelogd want dan kan hij of zij eventueel de avatars zien van vrienden die jouw profiel lijken (trust). Vergelijk het met website met een Facebookbox waar je vaak vrienden tegenkomt die een website hebben ‘geliked’.

 

Review extensies

Afbeeldingsresultaat voor seller rating extensions

Deze extensie toont reviews van klanten zodat surfers weten dat ze daar jouw producten of service kunnen verifiëren. Uiteraard werkt dit als een trust label. Deze reviews worden enkel geactiveerd als er minstens 30 reviews zijn en er een rate is van 4 op 5. De reviews komen trouwens van enkel geselecteerde partners (zie lijst).

Recensie extensiesreview-extensie

Deze verschillen van de Review extensie omdat je hier een effectief recensie kan tonen (bv. van een krant of tijdschrift).

Mobile app extensies

app-extensie

Deze laten toe om een app te promoten en te laten downloaden rechtstreeks vanop de Google zoekresultaten.

 

 

Highlight extensies

Deze extensies gelijken sterk op de sitelinks maar zijn bedoeld om jouw USP (unique selling proposition) in de verf te zetten. Dus niet zomaar een product of dienst, maar echt wat jouw bedrijf uniek maakt. Tot september 2014 werden deze extensies callout extensies genoemd.

highlight-extensie

Zelf zin gekregen in adverteren op Google? Aarzel niet om ons te contacteren.

Share :
Related Posts

Leave Your Comment

la meilleure médecine pour ibs http://belgiquepharmacie.be/ les lentilles de contact sur ordonnance à bas prix