5 richtlijnen voor KMO’s voor meer bezoekers


Om meer bezoekers te genereren,Ā zijn er een aantal richtlijnen die je in de gaten moet houden. Online marketing is een heel ruim begrip met heel veel mogelijkheden, dus is het van belang dat je de essentie in orde hebt. Vandaar in deze tip 5 basiszaken waar je best rekening mee kan houden.

1. Sterke website = goede start
Je kan als bedrijf de laatste jaren actief zijn op heel wat verschillende (social media) platformen. maar vergeet niet dat de kern van je online aanwezigheid best altijd jouw website is. Die heb je onder controle (eigen media), wat niet altijd het geval is met externe platformen. Een website moet trouwens niet altijd duur zijn, wel goed doordacht.

2. Ken je klant
Het is van belang om te weten wie jouw (toekomstige) klant is. Op welke netwerken vind je hem of haar terug? Wat doen ze online? Dat is van belang omdat je dan ook beter kan kiezen qua netwerken om op aanwezig te zijn of te adverteren.

3. Mix and match
Beperk je niet tot een netwerk, zeker niet in de beginfase. Het is slechts als je verschillende zaken hebt getest dat je ook kan zien wat best werkt. Vaak zijn verschillende netwerken interessant, dus aan jou om de juiste mix te vinden.

4. Google Mijn Bedrijf
Google Mijn Bedrijf is de gratis dienst van Google om jouw bedrijfsgegevens op te laden op een gestructureerde manier. Zeker interessant want zo kan Google die gegevens beter tonen en voor jouw pushen indien relevant.

5. Contentkalender
Meer bezoekers halen is geen kwestie van 1 dag, een week of een maand. Online marketing is een verhaal van langere adem. Mensen moeten jouw bedrijf leren kennen en leren vertrouwen. Hou daarom een contentkalender bij waar je acties plant zodat je minder kans hebt om ‘stil te vallen’.

Avanti!

Share :
Related Posts

Leave Your Comment