4 online marketing tips van Sinterklaas voor jouw bedrijf!


Het is bijna zover: schoentje(s) zetten, suikerklontjes voorzien voor het paard van Sinterklaas, een pintje voor Zwarte Piet en natuurlijk een prachtige tekening voor Sinterklaas. Alle kinderen zijn in hun nopjes voor die magische ‘6 december’, maar ook voor jouw bedrijf biedt Sinterklaas heel wat voordelen.

Sinterklaas gaat online!

Of je het nu wil of niet, Sinterklaas is overal. Het is dan ook een goed idee om van dit thema gebruik te maken. Hierbij geven we jullie dan ook enkele tips!

Tip 1: Krijg een groter bereik door foto’s van het sinterklaasfeest te posten

Het grote voordeel aan Sinterklaas, is het feit dat je een sinterklaasfeest kan geven. Dit kan je door een feestje te geven met jouw personeel of door een feestje te organiseren in bijvoorbeeld jouw winkel. Waar je het feestje ook geeft, de foto’s kunnen altijd online gedeeld worden.

Waarom is het zo belangrijk om foto’s te posten? Beelden zeggen meer dan duizend woorden, mensen zijn altijd nieuwsgierig naar sfeerfoto’s. Als (potentiële) klanten zien dat er in jouw bedrijf een toffe sfeer heerst, zullen ze jouw bedrijf als iets positief ervaren. Verder is het bereik enorm groot, mensen die zichzelf of iemand anders herkennen zullen taggen en hiermee wordt het bereik van de foto’s alleen maar groter.

In het bereik kunnen (potentiële) klanten zitten en door de foto’s leren ze jouw bedrijf op een andere manier kennen.

Tip 2: Geef goede en leuke content als cadeau

Als je geen feest wil geven, kan je ook via kleinere inspanningen inspelen op Sinterklaas marketing. Denk maar aan het schrijven van een kort en leuk gedichtje of door sinterklaasliedjes te citeren op de verschillende social media. Sinterklaas roept bij veel mensen emoties op, zowel bij kinderen als volwassenen. Als mensen zich emotioneel aangetrokken voelen tot jouw bericht, zullen ze sneller jouw bericht delen of op jouw bericht reageren.

Een voorbeeld ter inspiratie:

alzheimer
De chocolade paashaas/Sinterklaas is van de campagne van Alzheimer in Nederland van 2013. Hiermee wilden ze mensen doen beseffen dat mensen met Alzheimer dagelijks te kampen hebben met zo’n verwarring.

 

Tip 3: Organiseer een online wedstrijd!

Wat ook A-L-T-I-J-D een groot succes heeft op social media, is een wedstrijd. Mensen winnen nu eenmaal graag en hebben er ook wat voorover om te winnen. Hierbij krijg je een win-winsituatie voor beide partijen. Zij doen aan mond-tot-mond reclame waardoor jouw naamsbekendheid groter wordt en jij geeft hen een geschenk.

Tip 4: Sinterklaas op jouw website

Ook als je denkt dat jouw bedrijf helemaal niet kan inspelen op het Sinterklaas thema, denk je toch best twee keer na. Denk maar aan een korting of een gratis artikel weggeven bij een bestelling. Zo’n gratis artikel hoeft helemaal niet duur te zijn. Denk maar aan de eerste letter van de naam van jouw klant in chocolade, hier scoor je sowieso punten mee.
Als je natuurlijk dieper wil ingaan op het hele Sinterklaas gebeuren, kan je ook het thema van jouw website tijdelijk aanpassen. Hiermee staat de hele website in teken van Sinterklaas. Bij elke wijziging van de website is het dan ook aangeraden om SEO & SEA toe te passen. Hiervoor helpen wij wel graag een handje.

Heb jij een hulppiet nodig voor jouw online marketing?

Contacteer ons en we helpen je graag verder!

Share :
Related Posts

Leave Your Comment

la meilleure médecine pour ibs http://belgiquepharmacie.be/ les lentilles de contact sur ordonnance à bas prix